Hun er 25 år gammel, bor i Trondheim og har over 200k følgere på instagram. Kristy Lani er Concrete Interiør sin markedsføringsansvarlig, driver en av landets største instagramkontoer – og har nå startet klesmerket The Don´t Label sammen med business partner Oyin. Selfiequeens digger denne jenta, og har naturligvis tatt en liten prat med henne.

Med over 200.000 følgere er du en profil flere henter inspirasjon fra, inkludert oss i Selfiequeens. Er det noen profiler i sosiale medier som har inspirert deg og ditt brand?
Vi har helt klart hentet en del inspirasjon fra instagram, men det er umulig å velge kun en konto. Vår største inspirasjonskilde er catwalkbilder fra 90 – 2000-tallet.

Hvordan har din erfaring fra sosiale medier påvirket deg som Co-Funder og Creative Director?
Det å ha en såpass stor instagramkonto, samt så mye erfaring med sosiale medier, har helt klart gitt en fordel når det gjelder markedsføringsbiten. Jeg kjenner også en del andre jenter med suksessfulle instagramkontoer. De har vært veldig behjelpelig med å promotere klærne, til stor fordel for oss.

Dette er en helt ny prosess for både meg og min business partner. Vår første kolleksjon handler for det meste om å prøve seg frem, teste ut markedet, finne ut hva som fungerer, og finne ut hva som ikke fungerer.

«Jeg har egentlig alt for mange ideer, haha»

Hva gjorde at du ønsket gi ut egen kolleksjon?
Jeg har bestandig vært utrolig interessert i klær. Jeg ser ofte for meg det perfekte plagget, men det ender med at jeg må sitte i timesvis å lete etter noe som ligner min visjon. Nå er jeg så heldig at jeg kan få alle mine ideer og tanker realisert.

Da jeg alltid har vært opptatt av mote, har det vært enkelt for meg å finne ut hva jeg ønsket å designe. Jeg har egentlig alt for mange ideer, haha!

Har du erfaring fra motebransjen og/eller klesdesign fra tidligere?
Jeg har absolutt ingen erfaring med motebransjen fra før av. Alt av erfaring er noe jeg må få fra The Dont Label. Veldig krevende prosess, men veldig morsomt!

Hvorfor navnet The Don´t Label?
Haha, ja si det. Navnet kom helt enkelt fra ordet Don´t. Jeg ønsket noe enkelt, men med både mye mening og mange betydninger. Så hva tenker du når jeg sier Don´t Label?

Kort fortalt; Hvordan ble The Don´t Label til?
Jeg har vært så heldig å komme i kontakt med så mange fantastiske mennesker gjennom Instagram. Det var nettopp her jeg ble kjent med Oyin, min business partner også. Hun skrev til meg, og lurte på om jeg hadde lyst til å starte mitt eget merke. Det hadde jeg naturligvis, og sa ja med en gang.

Siden den gang har vi snakket sammen hver dag, i flere timer. Hadde det ikke vært for at jeg og Oyin har en så bra kjemi, så hadde vi nok ikke vært der vi er i dag.

Kommer det flere kolleksjoner fremover?
Ny kolleksjon vil absolutt komme. Det er en krevende prosess, men hele sommerkolleksjonen er faktisk tegnet ferdig. Anbefaler alle å holde seg oppdatert på @thedontlabel, så holder vi dere oppdatert på når vår andre kolleksjon kommer ut.

Del artikkelen