Mange mener at hashtags er ut, og at du ved å fylle kvoten på 30 tags virker desperat etter likes. Samtidig er dette en unik måte å nå ut til din målgruppe på, så ønsker du en større konto bør du absolutt gi det et forsøk. Her har du tipsene du trenger for å lykkes med hashtags.

Vær relevant
Selv om du har mulighet til å legge ut 30 hashtags, er ikke dette noe du MÅ gjøre. Hold taggingen relevant ved å tagge det du ser i bildet, samt representerte merkevarer og temaer.

Gode hashtags
Ta et dykk i hashtag arkivet, og noter deg hvilke som er mye brukt. Når du skriver for eksempel #fashion i din post på instagram vil en rekke forslag komme opp, og det kan lønne seg å velge de mest populære. Hashtags med få poster genererer gjerne få likes.

Merkevarer
Både tag og hashtag merkevarene som er representert i bildet. Har du for eksempel lagt ut et bilde med klær fra Junkyard.no, er nok sjansen større for at de regrammer det om de er både hastagget og tagget.

Regrams
Det er flere store instagramkontoer der ute som baserer seg på å fronte bilder fra andre brukere. Har du tatt en selfie kan du for eksempe hastagge og tagge oss i @selfiequeens_no, og når det kommer til mote er både @styleno #styleno) og @norwegianfashionbloggers (#norwegianfashionbloggers) supre kontoer å hashtagge.

Blogger du?
Blogger du på en bloggportal, har disse gjerne en egen tag og hashtag. To eksempler er Nouw (@nouw_inspo / #nouwinspo), og Femelle (@femelleno / #femelleno).

Del artikkelen